رییس اداره نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اقدامات انجام شده در سال گذشته حوادث معادن 40 درصد نسبت به سال ماقبلش کاهش داشته و پیش بینی می‌شود با پیگیری و استمرار این اقدامات در سال 1394 حوادث معدنی تا مرز 70 درصد کاهش یابد.

وحید عابدینی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در سیستم نظارتی معادن اقداماتی در راستای افزایش نظارت صورت گرفته است، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبی را در راستای افزایش ایمنی معادن در نظر داشت که در اجرایی شدن آن تا حد زیادی موفق بوده است.

وی ادامه داد: بازرسی معادن برای ارتقای ایمنی در اولویت وزارت‌خانه قرار داشت به همین دلیل با مرکز تحقیقات وزارت کار، کارگروه مشترکی را به منظور ارتقای ایمنی تشکیل دادیم.

رییس اداره نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر این با ارائه تسهیلات به معادن زغال سنگ در سه قسمت آماده‌سازی، تجهیزات ایمنی و ماشین‌آلات سعی در تجهیز این معادن کردیم.

عابدینی با بیان اینکه اقدامات مذکور برای تمامی معادن کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: معادن بزرگ از قدیم سیستم ایمنی داشته‌اند لذا تمرکز ما بیشتر به معادن کوچک به دلیل تجهیز نبودن سیستم‌های ایمنی است.

رییس اداره نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از اقدامات را بکارگیری مسوولین فنی و ایمنی در معادنی است که بیش از 25 پرسنل دارند عنوان کرد.

به گفته وی وزارت صنعت، معدن و تجارت معادن را ملزم کرده تا فردی حائز شرایط مسوول ایمنی معدن باشد.

عابدینی‌زاده برگزاری مانورهای ایمنی در معادن را جزو دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای گشترش ایمنی عنوان و اظهار کرد: علاوه بر این وزارت‌خانه برخورد جدی برای پیمانکارانی که عامل حادثه هستند در نظر گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *