معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح کاداستر معادن در تمام استان‌ها خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا) ؛ «جعفر سرقینی» با اعلام این خبر، افزود:  از روز شنبه  16 اسفند 93 سامانه کاداستر معادن در تمام استان‌ها عملیاتی شد.
وی افزود: این سامانه به گونه­ای طراحی شده است که متقاضیان می­توانند تا قبل از اتمام طرح ساماندهی محدوده­های معدنی نیز اقدام به ثبت محدوده بصورت اینترنتی نمایند،‌ البته با این امکان که محدوده آزاد توسط کارشناس استان به متقاضی اعلام خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از این پس به همراه ثبت درخواست‌های جدید محدوده های معدنی تمام اقدامات کارشناسان سازمان­های صنعت،‌ معدن و تجارت در فرآیندهای صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره­برداری از طریق سامانه کاداستر معادن انجام خواهد شد.
وی افزود: با اجرایی شدن این سامانه بخش اعظم روال‌های کاغذی در فرآیندهای صدور مجوزهای معدنی حذف و این مجوزها بصورت الکترونیکی توسط این سامانه با ضریب امنیتی بالا و تک برگی صادر می­ شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه لازمه پیاده سازی سامانه کاداستر معادن اتمام طرح ساماندهی محدوده‌های معدنی در کشور نیست افزود: با تکمیل تدریجی طرح ساماندهی در استان‌ها و رفع نواقص مربوط به محدوده‌های معدنی، لایه­های اطلاعاتی در سامانه کاداستر بارگذاری شده و کل فرآیند بصورت مکانیزه عملیاتی خواهد شد.

منبع: وزرات صنعت، معدن و تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *