رييس اداره نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اقدامات انجام شده در سال گذشته حوادث معادن 40 درصد نسبت به سال ماقبلش کاهش داشته و پيش بيني مي‌شود با پيگيري و استمرار اين اقدامات در سال 1394 حوادث معدني تا مرز 70 درصد کاهش يابد.

وحيد عابديني‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا، با بيان اينکه در سيستم نظارتي معادن اقداماتي در راستاي افزايش نظارت صورت گرفته است، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات خوبي را در راستاي افزايش ايمني معادن در نظر داشت که در اجرايي شدن آن تا حد زيادي موفق بوده است.

وي ادامه داد: بازرسي معادن براي ارتقاي ايمني در اولويت وزارت‌خانه قرار داشت به همين دليل با مرکز تحقيقات وزارت کار، کارگروه مشترکي را به منظور ارتقاي ايمني تشکيل داديم.

رييس اداره نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: علاوه بر اين با ارائه تسهيلات به معادن زغال سنگ در سه قسمت آماده‌سازي، تجهيزات ايمني و ماشين‌آلات سعي در تجهيز اين معادن کرديم.

عابديني با بيان اينکه اقدامات مذکور براي تمامي معادن کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: معادن بزرگ از قديم سيستم ايمني داشته‌اند لذا تمرکز ما بيشتر به معادن کوچک به دليل تجهيز نبودن سيستم‌هاي ايمني است.

رييس اداره نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت يکي ديگر از اقدامات را بکارگيري مسوولين فني و ايمني در معادني است که بيش از 25 پرسنل دارند عنوان کرد.

به گفته وي وزارت صنعت، معدن و تجارت معادن را ملزم کرده تا فردي حائز شرايط مسوول ايمني معدن باشد.

عابديني‌زاده برگزاري مانورهاي ايمني در معادن را جزو ديگر اقدامات صورت گرفته در راستاي گشترش ايمني عنوان و اظهار کرد: علاوه بر اين وزارت‌خانه برخورد جدي براي پيمانکاراني که عامل حادثه هستند در نظر گرفته است.

بدون دیدگاه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *